poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Na niebiesko.

Nie mam zbyt wielu informacji odnośnie Autyzmu. Piszę o ADHD i DDA. Dla mnie każde zaburzenie jest bliskie memu sercu. Poza tym Autyzm i ADHD mają ze sobą nieco wspólnego:

"Choroby spectrum autyzmu (ASD) stanowią grupę zaburzeń rozwojowych, różniących się od w pełni rozwiniętego autyzmu, opisanego powyżej; są to formy ADD (zespół deficytu uwagi), ADHD (zespół nadpobudliwości psychoruchowej) i PDD (uogólnione upośledzenie rozwoju). PDD jest rozpoznaniem uzupełniającym, za pomocą którego opisuje się dzieci nie osiągające poszczególnych etapów rozwojowych i wykazujące objawy autystyczne, ale wciąż zachowujące przynajmniej pewną zdolność do mówienia i komunikowania się. U dziecka, u którego zdiagnozowano ADD, występują problemy z utrzymaniem skupienia. Nadreaktywne dziecko z ADD otrzymuje diagnozę ADHD. Oba schorzenia uważane są za łagodniejszą formę ASD. Typowo , w przypadku stwierdzenia któregokolwiek z tych schorzeń rodzice nie szukają pomocy dla swoich dzieci, dopóki nie uświadomią sobie, iż ich dziecko nie mówi lub nie rozwija się równie szybko jak inne małe dzieci. Na samym szczycie autystycznego spektrum znajduje się Zespół Aspergera. To termin, który jest wykorzystywany do opisania autystycznego dziecka, które funkcjonuje na wysokim poziomie. Te dzieci są szczególnie inteligentne. Stosują i rozumieją duży zakres słów, ale mają bardzo wąskie zainteresowania i wykazują wiele braków rozwoju społecznego. Dziecko z Zespołem Aspergera może stać się światowym ekspertem w dziedzinie maszyn do prania, ale maszyny do prania mogą być jedyną rzeczą, o której będzie chciało rozmawiać." (http://www.terapia-naturalna.pl/strony/autyzm.php)


Ja mam ADHD i jestem DDA a Agnieszka jest Mamą wspaniałego Syna Stasia z zaburzeniami ze spektrum A. :)

2 komentarze: