wtorek, 18 czerwca 2013

Wieś, jedzenie i bajki.

 Czasem zapominam o tym co mnie otacza...
 A piękne widoki mam na wyciągnięcie palca
W takim otoczeniu mieszkamy 
Tu robione zdjęcia telefonem o zachodzie słońca 
Przed samym domkiem




A w sobotę zrobiłam grilla
Lenka w tym czasie zajmowała się praniem
Mąż kursował przy betoniarce...

 Tu w fazie przygotowań.
 Pomidory z cebulką solą i pieprzem w oliwie z oliwek
Ogórki z solą i pieprzem ziołowym w oliwie z oliwek
Papryka, czosnek i cebula - w marynacie na grilla
(marynata - ocet balsamiczny, oliwa z oliwek, sól, pieprz, świeży tymianek)

Wczoraj zrobiłam 2 podejście do gulaszu z dzika
Osobiście twierdzę, że wyszedł lepszy niż za 1 razem jednak mąż ma odmienne zdanie :)


Jeśli chcecie przepis dajcie znać!

Lence zrobiłam mus owocowy...

... a i tak nie chce jeść truskawek!
Truskawki wrzuciłam do słoika blendującego z bananem i jabłkiem!

...zrobiłam też zupkę pomidorową z ryżem dla Lenki

(pomidory z puszki)

W kwestii Lenki kontuzji.
Nie byliśmy na kontroli wczoraj.
Mąż skonsultował się z ze znajomym lekarzem ortopedą pracującym w naszym szpitalu.
Ten sprawdził zdjęcie rtg nóżki Lenki.
Powiedział, że widoczny jest uraz prawego kolana z boku.
Również dodał, że z kontrolą mamy się wstrzymać do tygodnia od złapanej kontuzji.
Poza tym nic złego się nie stało.
Tak więc czekamy do piątku :)

I nastąpił przełom!


Lenka ogląda BAJKI!
A w zasadzie bajkę.
Nie jest jednak w stanie wysiedzieć cały odcinek
Jednak dla mnie te 15 minut spokoju to chwila gdy mogę rano ogarnąć siebie i pozmywać naczynia w kuchni!
Włączam teletubisie rano jeden odcinek nie więcej...

20 komentarzy:

  1. Pięknie u Ciebie i jak spokojnie :) Czasem niczego więcej nie trzeba, wystarczy taki widok za oknem i głęboko wciągnąć powietrze...

    OdpowiedzUsuń
  2. RAJ NA ZIEMI!! cudownie tam u Was!!!! ehhhh rozmarzyłam sie :-)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne widoki. Ja uwielbiam swoja wieś. A jedzenie z grilla wprost ubóstwiam.

    Pisałaś, że nie blendujesz jedzenia Lence. Znowu zaczęłaś???

    Pozdrawiam

    http://projekt-mama-nie-idealna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupy blenduję cały czas :) Zrobiłam mus z truskawek bo mamy bunt na podkładzie z owocami i całych jeść nie chce... Takich też nie chciała :/

      Usuń
  4. O jakie widoki :) piękne zachody masz:) a gulasz z dzika- pozazdrościć:) nie jadłam nigdy, ale pewnie smakuje wybornie:) ja ostatnio jadłam zupę z barana- rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasem ciężko nam docenić to co mamy na co dzień.
    Z Lenki się taka dziewuszka zrobiła :)
    Tymek nadal nie lubi bajek, jak leci to czasem kilka minut posiedzi, a tak to w ogóle...

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszą bajką, którą Eliza zaczęła oglądać też były Teletubisie. Wcześniej żadna inna Jej nie zainteresowała, nie wiem więc na czym polega ten fenomen Teletubisiów... U nas ta miłość do tej bajki trwała prawie 1,5roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja zaczynam kumać ten fenomen. Jest po prostu odpowiednia dla naszych maluchów :)

      Usuń
    2. Pewnie tak... Z tym, że my z mężem szczerze mówiąc jobla już dostawaliśmy od tej muzyki z początku bajki :) Ciekawe czy druga też pokocha Teletubisie... Na wszelki wypadek zostawiliśmy maskotki :) Eliza nigdzie się nie ruszała bez tego zielonego, to chyba był "Dipsi"... Eh, kiedy to było. Stare już mam to dziecko, jak tak sobie zaczynam przypominać te zamierzchłe czasy.

      Usuń
  7. pięne widoki ;) my też grillowaliśmy w ten weekend i dostaliśmy kiełbasę z dzika ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiełbasę z dzika też mieliśmy od tego samego pana, który dzika upolował i nam podarował :) Jest wspaniała!

      Usuń
    2. My też kochamy dziczyznę, niestety nie mamy dostępu, poza tymi sklepowymi oczywiście...

      Usuń
  8. Ślicznie tam...
    Na mojej wsi podobnie, tylko, że domu jeszcze brakuje :D
    A za dzika podziwiam! Nie odważyłabym się :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mam pytanie, dlaczego blendujesz zupę lenki? nie chce jeść kawałków?
    woli papki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mi się rzuciło w oczy :)

      Usuń
    2. Lenka je zupki blendowane i normalne. Jak robię zupki zielone czyli szpinak, brokuły, szczaw, to blenduje z tego względu, że zielskiem Lenka pluje. Raz w tygodniu robię zupki blendowane a w pozostałe dni je normalne :)

      Usuń
    3. Głupie to może pytanie, ale blendujesz też ryż? Bo chyba go tam widzę, a że u nas z jedzeniem bunt na pokładzie, więc będę musiała zacząć kombinować... U nas żadna grudka nie przejdzie, stąd moje pytanie.

      Usuń
    4. Nie da się ryżu zblendować :) Dzieli się ryż na połówki ja zblendowałam tylko trochę ze względu na sporą ilość natki pietruszki, selera i koperku :)

      Usuń
  10. ps. moja E potrafi oglądać Kubusia Puchatka dobrą godzinę, mogę jej puścić pełnometrażową kinowa bajką i "dziecka nie ma w domu".

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudnie masz na tej swojej wsi!

    OdpowiedzUsuń