piątek, 1 listopada 2013

Taki czas!

Muszę przyznać dzisiejsze święto jest moim ulubionym z całego roku!
W żadne inne nie ma takiego klimatu.
W żadne inne nie ma tylu ludzi w jednym miejscu czyli na cmentarzu.

Zmarli są bardzo mi bliscy. To nie przypadek. Jakkolwiek to zabrzmi irracjonalnie miałam styczność bliższą z nie jednym zmarłym. Często czuję blisko siebie kogoś kto mnie wspiera. Tak czy owak "Duchów" się nie boję, a cmentarze uwielbiam!

Dzisiaj objechaliśmy 3 cmentarze! Co jest rekordem w naszym wydaniu. Na każdym byliśmy z Lenką. Lena daje nam czadu w ostatnim czasie a dzisiaj w dzień jakoś nam poszło. Ja wyciągałam znicze, mąż odpalał a Lenka stawiała na nagrobkach.

Co do Halloween - nie mam nic przeciwko świętowaniu jednego i drugiego. Moim marzeniem jest świętowanie dzisiejszego dnia jak jest to w Meksyku czy u Cyganów czyli impreza z najbliższymi na cmentarzu! Zmarłych i śmierci nie należy się bać. Nie mam nic przeciwko rozpaczy ale z doświadczenia wiem, że zmarli potrzebują modlitwy a nie łez. Z resztą śmierć jest częścią życia i powinniśmy cieszyć się, że komuś lżej na duszy w innym lepszym świecie ;) W tym roku byłam na pogrzebie gdzie na stypie lała się wódka i było wesoło. 

Gdyby nie remont w domu i jeśli czas pozwoliłby na świętowanie jednego i drugiego święta zapewne miałabym dynię w domu i przebrałabym się tak:


Makabryczny nieco klip - idealny na dzisiejszy dzień! :)



 PODPIS

4 komentarze:

  1. Też mi się marzy podejście do tematu jak w Meksyku. I popieram zdanie co do Halloween i Święta Zmarłych, nie wykluczają się.

    Ciekawie o zwyczajach pisze tutaj Cejrowski
    http://kolejnaslaskie.pl/news/show/175/Cmentarzeczterechstronswiata

    OdpowiedzUsuń
  2. szkoda ze takie tłumy sa na cmentarzu tylko raz do roku,,,

    OdpowiedzUsuń
  3. co do halloween http://www.pch24.pl/halloween---neopoganizm-czy-niewinna-zabawa-,18799,i.html

    OdpowiedzUsuń