czwartek, 7 listopada 2013

Zdrowe nawyki żywieniowe na co dzień.

Wczoraj ugotowałam mleko ryżowe.
Dzisiaj z ekscytacją wybrałam się do supermarketu!
Odkąd wprowadziłam zmiany żywieniowe w mojej rodzinie, robienie zakupów spożywczych sprawia mi dużo więcej frajdy :)
Co dzisiaj upolowałam do kuchni?











Mleko ryżowe zrobiłam dla Lenki. Na nim przygotowałam wieczorną kaszkę i poranne kakao z kaszką. Dziecko wypiło ze smakiem więc na pewno owy napój ryżowy będzie gościł u nas na co dzień! Nie ufam mleku krowiemu ze sklepu a niestety nie mam dostępu do tego "prosto od krowy", więc postanowiłam pokombinować z domowymi napojami roślinno-mlecznymi.

Zrobienie mleka ryżowego jest banalnie proste!
2 litry wody
4 łyżki ryżu (ryż dowolny)
Szczypta soli
Łyżka cukru

Ryż wsypujemy do wody ze szczyptą soli. Zagotowujemy i na maleńkim gazie trzymamy 2h. Po tym czasie wyłączamy, studzimy a następnie miksujemy blenderem dodając łyżkę cukru. Dałam zwykły cukier ale dzisiaj zdobyłam trzcinowy!
Kakao ugotowałam normalnie tak jak na mleku krowim.

Napój przelałam do butelki po mleku krowim :) I stoi w lodówce.



Upolowałam dzisiaj wiórki kokosowe i migdały w płatkach - z nich też będzie mleko!
Masło klarowane,
Wspomniany cukier trzcinowy,
Zapas rodzynek,
Kiełki cebuli! (bardzo ostre)
Sałata rzymska - zawsze mam pod ręką sałatę lub szpinak świeży, jem codziennie do obiadu i kolacji.
Owoce do naszych codziennych koktajli.
Papryka bo miałam chęć i będzie z niej zuuupa!
Pesto do roladek z piersi kurczaka lub indyka.
1kg marchwi i 1,5kg jabłek - będzie sok domowej produkcji :) 

Przyznam, że tyle warzyw i owoców ile przynoszę teraz do domu wcześniej nie miało miejsca! Nie pamiętam abym kiedykolwiek kupowała i jadła taką ilość warzyw i owoców. Kupuję je wszędzie, na pewno nie są darem prosto z ziemi na bydlęcym oborniku ale lepiej jeść niż wcale nie jeść :)

Są też "kaaali!"
Czyli naklejki dla Lenki :)


 



 PODPIS

11 komentarzy:

  1. :D Super:) Ja robiłam mleko ryżowe, ale bez dodatku ksylitolu lub cukru nie dało rady go wypić:/ z sezamowym było jeszcze gorzej...tak więc na razie kupujemy, ale mam zamiar zrobić owsiane:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez cukru fuuuuj! Owsiankę jem codziennie ale też myślę o mleku :D

      Usuń
  2. mniaaaam ale pysznie u Ciebie :-)))
    Lenka widzę mocno zainteresowana:-))

    OdpowiedzUsuń
  3. w biedronce były/są naklejki po 99 gr:))) tylko trzeba poszukać

    OdpowiedzUsuń
  4. Biedra rządzi. Też żyrafka zakupiona. A co do tematu - nawet nie wiedziałam, że jest takie coś jak mleko ryżowe. A czemu nie ufasz krowiemu?
    A! I obornik taki super też nie jest, jeśli krówka pasła się przy drodze to witajcie metale ciężkie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi się ta teczka podoba ! Nie wiedziałam, że są teczki dla dwulatków, myślałam, że dopiero od 3 rż się zaczynają. Muszę poszukać :)
    Zakupy świetne tylko to masło klarowane wywal, bo to sama chemia ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiedziałam, że tak prosto można sobie zrobić ryżowe mleko :) I koniecznie muszę się wybrać do biedronki... teczka jest super!

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę zakupy z biedronki :)
    Cukier to chyba bialy cukier tylko farbowany melasą ?
    masło klarowane- musze sprawdzić skład.
    Bakalie często są siarkowane, trzeba sprawdzac opakowania.
    pozdr:) i smacznego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest biały cukier tylko trzcinowy, dokładnie sprawdziłam ;)
      A bakalii nie siarkowanych nie znalazłam niestety. W mojej miejscowości nie ma sklepów ekologicznych więc wzięłam to co wzięłam.

      Raczej nie umrę z tego powodu.

      Masło też sprawdziłam jest w porządku :)

      Również pozdrawiam!

      Usuń
  8. Wyrobienie nawyków pomoże być fit i zdrowym :)

    OdpowiedzUsuń