poniedziałek, 23 czerwca 2014

Tata taki rodzic jak i Mama.

Tata jest tak samo ważny w życiu Dziecka jak Mama.
Od samego początku gdy zostaliśmy rodzicami wychodzę z założenia, 
że Tata powinien poradzić sobie z Dzieckiem tak jak i Mama.
Nie rozumiem tego stereotypu, że dla Matki jest niańczenie i pieluchy a Tatuś do zabawiania.
Nie!
Tata ma tak samo uczestniczyć w życiu i wychowywaniu Dziecka jak i Mama.

Tego utworu słuchaliśmy we 2 na sali porodowej jak Lena "szła" na świat..:


Mój mąż jest Tatą o miękkim sercu wobec Córki. Lena jest Jego oczkiem w głowie. Dla Niej jest w stanie zrobić wiele, na szczęście nie wszystko ;) Jeśli Córka powtarza przez kilka dni, że chce jechać na pizze, to w końcu Jej ulegnie. Tak też świętowaliśmy wczoraj dzisiejszy Dzień Ojca:





Spieramy się w niektórych kwestiach wychowawczych i wytykamy błędy. Walczymy o dobro naszego Dziecka i wychodzi to nam co raz lepiej. To, że ja spędzam z Leną więcej czasu niż mąż nie świadczy o tym, że wszystko wiem lepiej. Tak samo to działa w drugą stronę. Cały czas uczymy się jak być najlepszym rodzicem dla naszego Dziecka. Lena bardzo fajnie spędza czas ze swoim Tatą...:



Zawsze w mojej świadomości będzie istniał niezaprzeczalny fakt, że moja Córka ma wspaniałego Tatę!
Najlepszego.
W tym wyborze zdecydowanie - NIE zawaliłam :D





 PODPIS

6 komentarzy:

  1. Rowniez uwazam ze tata powinien uczestniczyc w wychowaniu dziecka na takich samych zasadach co mama. Moj maz od samego poczatku zostawiony sam z coreczka potrafi sie nia zajac, przebrac, nakarmic.... Fajnie spedzaliscie Dzien Ojca. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, tata jest równie ważny jak mama. Niestety moja mama wychowała mnie właśnie w tym starym przekonaniu, że ojciec jest tylko od zarabiania na rodzinę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest żadna reguła. Dzieciństwo spędziłam w domu gdzie ojciec alkoholik znęcał się nad moją Mamą i siostrą, mnie faworyzował. Pił i był ojcem widmo.
      I co z tego że tak było?
      W mojej rodzinie tak być nie musi i nie jest :)

      Warto wyłamywać się ze stereotypów i wychodzić im na przeciw.

      Usuń
  3. świetne podsumowanie :)
    ważne, by każda matka mogła to samo powiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tylko pozazdrościć .. u nas wszystko działa na zasadzie '' mama to zrobi lepiej '' A szkoda ..

    OdpowiedzUsuń
  5. Też tak uważam. Rodziców ma się dwoje, dlaczego więc ojciec ma być dorywczo obecny przy zajmowaniu się dzieckiem i jego wychowywaniu. Mój ojciec bywał rzadko w domu i do tej pory nie liczę się z jego zdaniem :P

    OdpowiedzUsuń