środa, 9 lipca 2014

Wypasiona owsianka bez gotowania.

Mam hopla na punkcie śniadań.
Odkąd zaczęłam zmieniać swoje nawyki żywieniowe, moje śniadania kręcą się wokół
banalnych, płatków owsianych i jajek.

Jajka jem teraz codziennie jeśli nie na 1 śniadanie to na 2 albo na obiad. Miesiąc temu przedstawiłam Wam moje wariacje na temat jajek tutaj
Jesienią i zimą robiłam rozgrzewającą wersję owsianki wg kuchni 5 przemian. Gotowałam z przyprawami przepis znajdziecie TUTAJ.

Dziś chciałabym Wam przedstawić najłatwiejszą wersję płatków owsianych bez gotowania. Przygotowanie to 5-10 minut!

Składniki:
5-6 łyżek płatków owsianych (górskich, nie błyskawicznych)
1/2 łyżki wiórków kokosowych
1/2 łyżki siemię lnianego
1/2 łyżki pestek słonecznika
1/2 łyżki suszonej żurawiny
1 kiwi
łyżkę malin
łyżkę jagód
2-3 łyżki jogurtu

Płatki, wiórki, siemię lniane i pestki słonecznika wsypujemy do miseczki. Zalewamy gorącą wodą. Żurawinę wrzucamy do kubka/szklanki i zalewamy wrzątkiem. Obieramy kiwi i dodajemy do miseczki z płatkami owsianymi. W czasie gdy obieramy kiwi, płatki i cała reszta pęcznieją od wody. Dodajemy pozostałe owoce. Żurawinę odlewamy na sitku i płuczemy wodą - to ważne! Kupuję żurawinę w supermarkecie na wagę, nie mam pewności czy nie jest konserwowana siarką, dzięki wyparzeniu i przepłukaniu wodą pozbywam się świństwa. Dodajemy jogurt i wszystko delikatnie mieszamy.
Owoce możemy dodać KAŻDE! Jakie kto lubi :) Dziś miałam pod ręką właśnie te.



Smacznego :)


 PODPIS

9 komentarzy:

  1. Świetny sposób na zdrowe śniadanie i to bez gotowania :) czytałam, że warto jeść siemię lniane ale u mnie niestety w domu by takie śniadanie nie przeszło ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego nie przeszłoby?
      U nas ja jem taką owsiankę, czasem Córka skubnie ode mnie ale nie jest fanką "mojego" jedzenia :D

      Usuń
  2. A czemu nie mogą być płatki błyskawiczne?
    od czasu do czasu robiłam sobie owsiankę, ale tradycyjną na mleku.. tyle, że choć miałam po niej mega powera, to jednak brzuchol jakoś słabo reaguje na mleko...
    może wersja z namoczeniem płatków w wodzie bardziej by mi podeszła, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Błyskawiczne płatki są po wstępnej obróbce przez co też pozbawione wartościowych składników. Te zwykłe czy górskie są po prostu zdrowsze.
      Mi też samo mleko nie służy. Polecam tą wersję :)

      Usuń
    2. Aniu, a siemię lniane ma być zmielone czy w ziarenkach?

      Usuń
    3. Haniu ja wrzucam całe siemię :)

      Usuń
  3. chociaż nie lubię to czasem dla zdrowia jem podobnie, ale bez żurawiny a z płatkami słonecznika, dyni, lub tego tego ;) a owoce różne: pół banana i cynamon, albo starte jabłko a najlepsze są maliny :)

    OdpowiedzUsuń