wtorek, 28 października 2014

House Manager.

Każda Matka jest w pracy 24h na dobę.
Opieka i wychowywanie dziecka/dzieci to tylko jedna z funkcji.
Kolejną jest zarządzanie domem.
A jak jeszcze się do tego dołoży pracę zawodową...
To mamy full serwis!


Nie ma co się oszukiwać pogodzenie tych wszystkich ról, wymaga od nas Kobiet pewnych umiejętności. Dobra organizacja czasu i pracy to klucz do ładu i składu w domu. Systematyczność i wypracowane schematy - to zazwyczaj wynosimy ze swoich domów. Samodyscyplinę trzeba wypracować sobie samemu... a to wcale nie jest takie proste. Trudno jest samemu zmotywować się do prasowania czy cyklicznego odkurzania i mycia podłóg. Cel wydaje się oczywisty - czysta i przyjemna przestrzeń... Tylko, że to taka syzyfowa praca! Można robić na okrągło, w nieskończoność... 

Do perfekcyjnej pani domu jest mi daleko. Za prasowanie biorę się pod wpływem impulsu. Na przykład jak mąż marudzi i pyta się gdzie podziewają się Jego koszule do pracy :P 

Widzicie w tle śpiącą 3-latkę? Słuchawki z dobrą nutą w uszy i można śmigać z żelazkiem :)



Ciekawa jestem jak u Was. U nas jest taki zwyczaj, że na nadchodzące Święto 1 listopada przeprowadza się nieco bardziej niż zazwyczaj porządki. Lepiej umyć okna teraz niż przy mrozie w grudniu... ;)


Jestem fanką wszelkich specyfików ułatwiających sprzątanie. Mam kilka różnych płynów do mycia, które działają na zasadzie: spryskać, zostawić, zmyć, wytrzeć. Dzięki temu prysznic myję 5 minut, zlew, brodzik także. Płyn ułatwiający prasowanie to też świetny wynalazek, na prawdę działa zwłaszcza przy tych wrednych i trudnych do rozprasowania bawełnach.

Bardzo lubię też samodzielnie wykonywać wieńce na nagrobki. Jeżdżę do hurtowni po wkłady i sztuczne dodatki, kupuję też dla mojej Mamy. Satysfakcja z samodzielnej pracy to jedno a druga kwestia to oszczędność. Gotowiec kosztuje ok 40zł a mój po podliczeniu wszystkiego 20zł.


A w między czasie kawa z przyjaciółką na mieście ;)

 
A jutro do pracy! Dzieciaki czekają :)
 PODPIS

1 komentarz:

  1. Organizacja to podstawa wiem po sobie ;) nie ma czasu na swobodne lenistwo :P wszystko trzeba sobie zaplanować i zorganizować :D

    OdpowiedzUsuń