sobota, 25 października 2014

Mleko laskowe.

Czy jest ktoś kto nie lubi orzechów laskowych?
Czekolada z orzechami laskowymi,
Nutella,
Monte...
Albo mleko z orzechów laskowych!


No bo ileż można jeść samą owsiankę na wodzie? Nie da się jeść non stop tak samo, dzień w dzień. Dlatego kombinuję. Na mleko krowie mam alergię, czasem wypijam z kawą i ta niewielka ilość nie szkodzi. Przetwory mleczne znacznie lepiej toleruję ale też nie mogę jadać ich każdego dnia. Dlatego świetną alternatywą stanowi mleko roślinne vel mleko wegańskie.

Zamiennie kupuję takie mleko w rossmanie - tam jest w najrozsądniejszej cenie, 1 litr napoju ok 6zł lub kręcę sama. W rossmanie dostaniemy mleko ryżowe, ryżowe z wanilią, sojowe i owsiane. Natomiast kokosowe, migdałowe czy laskowe trudniej dostać a jak już jest to nie powala składem ani ceną. O tym jak przygotować takie mleko możecie dowiedzieć się TUTAJ

Szukając inspiracji do mojej porannej owsianki, postanowiłam samodzielnie wyczarować mleko z orzechów laskowych. CUDOWNE!

200g orzechów laskowych
woda
cukier trzcinowy/syrop z agawy/ ksylitol 
sól

Orzechy płuczę i zalewam wodą, moczą się przez wiele godzin. Po namoczeniu wodę wylewam a orzechy ponownie płuczę. Dodaję kubek wody i zaczynam blendować. Dodaję kolejny kubek wody i dalej blenduję. Dodaję jeszcze trochę wody - ile? Według uznania ja dodałam 3/4 następnego kubka. Po dokładny zblendowaniu powstały napój przecedziłam przez gazę. Odcisnęłam dokładnie tak że zostały mi takie suche wióry orzechowe. Napój doprawiłam do smaku cukrem trzcinowym i 2 szczyptami soli. Wióry orzechowe włożyłam do miski a mleko przelałam do litrowego słoika - wstawiłam do lodówki. 


Mleko jest GENIALNE! Aromat orzechów laskowych jest dobrze wyczuwalny, mleko jest aksamitne delikatnie zawiesiste. Pozostałe wióry dodałam na drugi dzień do śniadania z owsianki. Mleko idealnie nadaje się do kawy! Nie potrzeba żadnych syropów o aromacie orzechów laskowych! Można dodać kakao i ponoć smakuje niczym nutella w płynie... Na pewno wypróbuję :D




 PODPIS

3 komentarze:

  1. Świetny pomysł i przepis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. że też Ci się chce :) podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To faktycznie musi być bardzo smaczne, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń