czwartek, 22 stycznia 2015

Pomidorówka zagęszczona... warzywami!

Pomidorówka to najbardziej pospolita zupa.
Kombinacji jest całe mnóstwo.
Za mną "chodziła" już kawał czasu ale głowiłam się nad tym jak zrobić dobrą zupę,
ale żeby była na rosole, jednocześnie w wersji fit?

Najpierw przygotowałam bulion vel rosół, na kurzych udkach.
Opakowanie udek wrzuciłam do garnka.
Dodałam warzywa, duuużo warzyw:
4 marchewki,
korzeń pietruszki,
pół korzenia selera,
opaloną cebulę,
pęczek zielonych liści pora,
3 zwinięte liście kapusty pekińskiej.
Przyprawy:
3 ziarenka ziela angielskiego,
2 liście laurowe,
kawałek imbiru,
gałkę muszkatałową,
lubczyk,
łyżka grubej soli.
Zalałam wodą, doprowadziłam do wrzenia i gotowałam na najmniejszym ogniu przez niemal 2h.

Bulion przygotowałam wieczorem a do zupy zabrałam się następnego dnia ;)

"Rozebrałam" rosół na części pierwsze:
wyjęłam udka na talerz,
marchew, pietruszkę i seler z odrobiną rosołu zblendowałam na papkę,
pozostałe warzywa wyrzuciłam kurkom ;)
udka obrałam z kości a mięsko podzieliłam na kawałki.

Rosół zagotowałam,
na sitku pod kranem przepłukałam garść kaszy jaglanej i czerwonej soczewicy,
wrzuciłam do rosołu i gotowałam.
W między czasie rozrobiłam koncentrat pomidorowy w przegotowanej wodzie i dodałam do gotującej się zupy,
Dodałam zblendowane warzywa z rosołu - cudownie zagęściły zupę do konsystencji kremowej :)
doprawiłam do smaku,
a gdy już wyłączyłam gaz dodałam mięso.

Brzmi pracochłonnie?
Tak tylko się wydaje, rosół przygotowany wieczorem a zupa następnego dnia to czas ok 20 minut.
Najważniejsze, że zupa smakuje zarówno mężowi jak i Lence,
Ba! Chłop mój nie mógł się nadziwić, że taka dobra ;)
Zupa ma rewelacyjny "swojski" smak a jest bez mąki i śmietany, bez ziemniaków i bez makaronu.
Można? Można!

 PODPIS

2 komentarze:

  1. Super, robię bardzo podobną pomidorówkę!! Nawet wczoraj robiłam:P Też miksuję warzywa zostawiam tylko kilka kawałków większych marchewki bo Antek lubi taką no i kasza jaglana i tez bez mąki, ziemniaków i śmietany :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis, muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń