sobota, 2 stycznia 2016

W nowy rok bez podsumowań

Uffff  - odetchnęłam.
Wśród postanowień na obecny rok znalazło się to o nie podsumowywaniu poprzedniego.
Odczuwam ulgę i z przytupem biorę się do pracy w nowym roku.
Poza tym wrzucę kilka migawek z ostatniego miesiąca poprzedniego roku.
Grudzień minął pod znakiem świąt.

Po raz pierwszy podjęłam się zrobienia kalendarza adwentowego. Wymagało to trochę pracy i wysiłku. Przyznaję, że przy robieniu pierników klęłam pod nosem... Nasz kalendarz miała również działanie terapeutyczne. Wspólne wykonywanie różnych zadań miało zbawienny wpływ na Lenę... 
 
Nasze zadania:

1
Zaczynamy!
Za 23 dni Wigilia i Św. Mikołaj przyjedzie.
Musisz się przygotować, masz porządek w pokoju?
Dziś poukładaj w komodzie.
Jeśli to zrobisz, jutro będzie nagroda 
  2
Czy zrobiłaś porządek w komodzie?
Jeśli tak, zajrzyj do kopertki
Czeka na Ciebie nagroda
 3
Czy wiesz gdzie mieszka Święty Mikołaj?
To bardzo daleko na północy…
Dziś dowiesz się o Laponii.  
  4
Dziś gramy w co chcesz 
5
Przed Tobą prawdziwy seans filmowy!
„Kraina Lodu” czeka
  6
Dziś są imieniny Mikołaja!
Byłaś grzeczna?
Mikołaj ma coś dla Ciebie…
  7
Czy Mama kupiła pomarańcze?
Zrób z Mamą ozdoby z plasterek pomarańczy.
  8
Akcja segregacja!
To kolejne zadanie, dzięki któremu przygotujesz się na odwiedziny Mikołaja.
Czy masz zabawki, którymi się nie bawisz?
Zrób dobry uczynek i podziel się z biednymi dziećmi.
9
Ale czeka Cię zabawa!
Dziś zrobisz bałwanki ze skarpetek
10
Zobacz, czy na Twojej półeczce z książkami masz te o Zimie i Mikołaju.
Obejrzyj razem z Mamą i Tatą i posłuchaj opowieści
 11
Dziś jedziesz na spotkanie Wigilijne i przedstawienie o Mikołajach 
 12
Mikołaj bardzo lubi dobre uczynki.
Zrobiłaś jakieś dzisiaj?
Jeśli nie, to zrób co najmniej 5.
13
Dziś to Ty decydujesz co chcesz robić.
Bawimy się?
Zajrzyj do kopertki, czeka na Ciebie nagroda
 14
Już tylko 10 dni zostało do Wigilii!
Zrób dzisiaj ozdoby na choinkę.
(Gwiazdki z rolek po papierze)  
 15
Dziś nauczysz się kolędy
 16
Mikołajowi będzie bardzo miło, jeśli zrobisz dla niego laurkę
17
Zrobiłaś laurkę?
Zajrzyj do kopertki, czeka na Ciebie nagroda
 18
Czy wiesz dlaczego będzie Wigilia?
Dziś dowiesz się o Bożym Narodzeniu.
To niesamowita historia
 19
Już za 4 dni Wigilia!
Ostro bierzemy się za ostatnie porządki.
Jeśli ładnie posprzątasz w pokoju czeka na Ciebie nagroda
 20
Wspaniale!
Dziś wspólnie z Mamą i Tatą ubierzesz choinkę
21
Wspólnie z Mamą upieczesz pierniczki
 22
A dzisiaj pięknie ozdób pierniczki
23
Już jutro Wigilia!
Więc dzisiaj pomagaj Mamie i Tacie w kuchni.
W kopertce będzie nagroda 
 24
Hurra!
Dziś Wigilia.
Wszystkie zadania wykonane?
Bądź grzeczna…
Mikołaj tuż tuż…

Kalendarz nie był jakiś wyjątkowy ale wykonywany wspólnie z Leną. 

 
Wśród naszych zadań były m.in. bałwanki ze skarpetek:




I wspomniane pierniczki:


Ubrana choinka:



 
Pobawiłam się też trochę w świąteczne ozdabianie domu. Zrobiłam "wieniec" z biedronkowych cotton ballsów, wianek z mini bombeczek, wydrukowałam świąteczne plakaty a drewniane choinki kupiłam w pepco:



W domu doczekałam się zabudowy w garderobie. Za jakiś czas postaram się napisać osobny post na ten temat, tym bardziej że projekt i wykonanie to wspólna praca moja i męża:



Co poza tym u mnie? Ponownie szukam pracy, został mi miesiąc do końca umowy i jak na razie nie wiem co dalej. Z niecierpliwością czekam na kolejną wizytę w Białymstoku, bo niestety nie czuję się lepiej. A poza tym planuję i precyzuję cele na ten aktualny rok...





 PODPIS

3 komentarze:

  1. fajnie ze wrociłas:-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Strasznie Ci kibicuje we wszystkim, choc pewnie nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy :) Pokaz domek, z checia zobacze, jak spelnilo sie jedno z Twoich marzen :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł z kalendarzem świetny :) i generalnie ciepłem rodzinnym powiało z tego posta :)
    mam nadzieję, że w Białymstoku Ci pomogą.
    oby ten rok był lepszy od poprzedniego pod każdym względem :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń