piątek, 25 listopada 2016

Kalendarz adwentowy 2016

Po ubiegłorocznym sukcesie domowego kalendarza adwentowego,
w tym roku też musiał zagościć.
Moje Dziecko nie może się doczekać zadań i niespodzianek od Mikołaja.
W tym roku zabrałam się za kalendarz wcześniej i bardziej go przemyślałam.
Od wczoraj już jest!
 


Tym razem postanowiłam zrobić papierowe torebki. Inspiracją były TE u Mordoklejki, nawet myślałam o tym, żeby nasze też umieścić w jakimś pudełku ale moje Dziecko zaprotestowało. Lena powiedziała, że torebki mają wisieć tak jak w ubiegłym roku. Poprosiłam więc męża żeby zadziałał jakimś kawałkiem drewna ale nic nie wymyślił. Więc wzięłam drewniany wieszak na ubrania 😁😁😁
 
 

Do torebek oprócz karteczek z zadaniami, trafiły pojedyncze kinder bueno i upominki. Nasza lista zadań:

1. Już niedługo Święta! Przygotuj się na spotkanie z Mikołajem. Zrób porządek w swoich rzeczach w pokoju.
2. Dziś piszemy list do Świętego Mikołaja.
3. Czy pamiętasz gdzie mieszka Święty Mikołaj? To w Laponii, daleko na północy. Posłuchaj historii.
4. Dziś robimy karmnik dla ptaków.
5. Robimy kartki świąteczne.
6. Jedziemy na pocztę wysłać świąteczne kartki.
7. Robimy ozdoby choinkowe.
8. Akcja segregacja! Odłóż te zabawki, którymi się nie bawisz...
9. Robimy paczkę dla potrzebującego Dziecka. Zbieramy odłożone zabawki i pakujemy.
10. Zobacz czy na Twojej półce z książkami znajdziesz te o zimie i Mikołaju świętym. Posłuchaj historii.
11. Załóż te rajstopki od Św. Mikołaja. Jedź z rodzicami do kościoła, czeka Cię niespodzianka.
12. Święty Mikołaj bardzo lubi dobre uczynki. Zrób dziś takie w przedszkolu i w domu.
13. Robimy bałwana z kubeczków!
14. Kończymy bałwana z kubeczków - Dziś jest dzień uśmiechów, uśmiechnij się do każdej osoby którą spotkasz.
15. Słuchamy i uczymy się kolęd.
16. Dzisiaj jedziesz z Tatą po jemiołę.
17. Dziś robimy ozdoby z masy solnej.
18. Ubieramy choinkę!
19. Dziś poznasz wigilijne historie i o Bożym Narodzeniu.
20. Pieczmy pierniczki.
21. Poznasz historie tradycji świątecznych na całym świecie.
22. Poszukaj niespodzianki.
23. Dziś świąteczne kino z popcornem.
24. To już dzisiaj! Pomóż nakryć stół do kolacji wigilijnej.

W przygotowaniu torebek dzielnie pomagała mi Lenka. Cyferki znalazłam w sieci i wydrukowałam, kleiłyśmy wspólnie z Córką. Gdybym sama robiła wszystko to oszalałabym chyba... 😜😜😜😜😜😜



6 komentarzy:

  1. U nas kalendarz w podobnej konwencji, na wieszaku. Dzieciom tak się spodobał zeszłoroczny, że musiałam zrobić taki sam. Tylko cyferki nowe, zresztą na blogu dzielę się plikiem do druku ;)
    Życzę przyjemnych przygotowań do świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie o to chodzi. Dzieci mają frajdę a i przygotowania do świąt stają się wyjątkowe 😊

      Usuń
  2. Cieszę się, że Cię zainspirowałam. A ja właśnie w tym roku chciałam taki wiszący, ale Artur powiedział, że chce taki sam stojący jak w tamtym roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Kochana spadłaś mi z nieba ze swoim kalendarzem.
      A dzieci sama widzisz lubią to co podobało im się wcześniej 😊

      Usuń
  3. wow superowy pomysł:D i ten wieszak zadania rewelacja!!!

    OdpowiedzUsuń